Tato stránka používá Cookies. Informace o Cookies.
 
PRO MOBIL
PRO MOBIL
KLASICKY
KLASICKY


Smartphony

Apple se na konci roku vyhoupl do čela globálních prodejů chytrých telefonů

Ve čtvrtém kvartálu 2019 se meziročně prodalo o 1,1 % méně chytrých telefonů než ve stejném období v roce 2018, i tak se jedná o 2,9% nárůst ve srovnání se třetím čtvrtletím loňského roku. Trh za celý rok oslabil o 2,3 %.

Společnost IDC informuje, že celosvětový trh chytrých telefonů ve čtvrtém kvartálu 2019 meziročně poklesl o 1,1 % na 368,8 milionu kusů. Výsledek ovšem představuje 2,9% růst oproti předcházejícímu čtvrtletí.

Celkový útlum podle analytiků způsobil slabý růst prodejů v Číně, kde spotřebitelé stále čekají na dostupnost cenově zařízení s podporou 5G. Čínského výrobce Huawei pak zasáhl pokles prodejů chytrých telefonů v západní Evropě.

„Huawei se bude i do budoucna potýkat se složitou situací,“ vysvětluje Mellisa Chauová z IDC. „Epidemie ve Wuhanu navíc může potenciálně negativně ovlivnit nejen čínského výrobce, ale i všechny hráče závislé na čínském dodavatelském řetězci.“

Globální trh chytrých telefonů za celý rok 2019 poklesl o 2,3 % na necelé 1,4 miliardy zařízení, což představuje třetí roční pokles v řadě. Podle IDC výrazně nepomohlo ani uvedení telefonů s 5G nebo skládacích modelů.

„Přestože trh celkově oslabil, v posledním čtvrtletí se dařilo některým nejsilnějším výrobcům, kteří se přestali soustředit na čínský trh,“ uvádí Anthony Scarsella z IDC. „Trh v roce 2020 může výrazněji oživit snad jen uvedení laciných mobilů s 5G.“

Apple i díky prodejům nejnovějšího iPhonu na konci roku vyrostl o 7,9 % na 73,8 milionu kusů a vrátil se do čela nejsilnějších výrobců. Sesazený Samsung ve stejném období oslabil o 1,2 % na 69,4 milionu zařízení. Třetí Huawei vykázalo 7,1% pokles.

Výrazně úspěšný kvartál za sebou má Xiomi, které meziročně vyrostlo o 31,1 %, a to především díky prudce rostoucím prodejům v Indii. Páté Oppo ve čtvrtém kvartálu 2019 vyrostlo o 4,2 % na 30,6 milionu zařízení.

Nejvyšší prodeje za celý rok zaznamenal Samsung, jenž meziročně vyrostl o 1,2 %. Na druhé příčce skončilo Huawei, které i přes problémy dokázalo posílit o 16,8 %. Apple navzdory úspěchu z konce roku meziročně oslabil o 8,5 % a skončil třetí.

Tabulka 1 – Výsledky prodeje chytrých telefonů v 4Q19 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 4Q19

Podíl 4Q19

Prodej 4Q18

Podíl 4Q18

Meziroč. změna

1. Apple

73,8

20,0 %

68,4

18,3 %

7,9 %

2. Samsung

69,4

18,8 %

70,3

18,8 %

-1,2 %

3. Huawei

56,2

15,2 %

60,5

16,2 %

-7,1 %

4. Xiaomi

32,8

8,9 %

25,0

6,7 %

31,1 %

5. Oppo

30,6

8,3 %

29,3

7,9 %

4,2 %

ostatní

106,0

28,7 %

119,5

32,0 %

-11,3 %

Celkem

368,8

100,0 %

373,1

100,0 %

-1,1 %

Zdroj: IDC

Graf 1 – Vývoj podílu nejsilnějších výrobců (procenta)

Graf 1 – Vývoj podílu nejsilnějších výrobců (procenta)

Zdroj: IDC

Tabulka 1 – Výsledky prodeje chytrých telefonů v 2019 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 2019

Podíl 2019

Prodej 2018

Podíl 2018

Meziroč. změna

1. Samsung

295,7

21,6 %

292,2

20,8 %

1,2 %

2. Huawei

240,6

17,6 %

206,0

14,7 %

16,8 %

3. Apple

191,0

13,9 %

208,8

14,9 %

-8,5 %

4. Xiaomi

125,6

9,2 %

119,1

8,5 %

5,5 %

5. Oppo

114,3

8,3 %

113,3

8,1 %

0,9 %

ostatní

403,6

29,4 %

463,2

33,0 %

-12,9 %

Celkem

1 371,0

100,0 %

1 402,6

100,0 %

-2,3 %

Zdroj: IDC

autor Zuzana Bičíková


Mobilní verze našich dalších titulů

 
 
Nahoru
 
Nahoru
 
© IDG Czech Republic, a.s.